divendres, 28 de gener del 2011

1. HABILITAT LINGÜÍSTICA:
- ESCOLTAR
Aquesta és una de les quatre grans habilitats lingüístiques que treballam en la nostra assignatura, Llengua i literatura catalana. Treballar aquesta habilitat utilitzant els recursos que ens ofereix internet és d'allò més interessant.
L'alumnat, amb una senzilla activitat com la que plantejarem a continuació, "Cerca de cançons", podrà extreure de manera directa i immediata les variacions dialectals existents dins del territori catalanoparlant, per tant, sols escoltant les cançons proposades es treballarà l'habilitat comentada i, a més, un dels continguts del currículum de l'assignatura, que es troba dins del bloc: Llengua i societat. Es treballaran, d'aquesta manera, alguns dels continguts establerts pel currículum.

A continuació, podreu veure l'activitat plantejada i els resultats obtinguts.

ACTIVITAT:
"Cerca de cançons"

- Es plantejaren tres cançons conegudes dins del territori catalanoparlant. A partir de la seva visualització i lectura en línia, de les lletres, s'havien de veure quines eren les diferències dialectals que podien remarcar, destacant aquelles paraules o expressions que eren novedoses per a ells/es, no sols la seva escriptura, sinó també la manera de pronunciar-les.

A continuació teniu els enllaços per poder visualitzar les cançons i les lletres, simplement heu de clicar al damunt.

- Raimon (lletra)

Posteriorment, es va fer una petita reflexió sobre aquells elements que havien destacat de cadascuna d'elles. A partir d'aquesta, crearen núvols d'etiquetes amb el programa Wordle. Alguns ho feren de cadascuna de les cançons i altres, crearen un sol núvol amb elements de cadascuna d'elles.
A continuació, teniu la mostra que jo vaig portar per poder fer l'activitat i quatre mostres dels alumnes de 2n de l'ESO:




Wordle: 2n C,E

3) NÚVOL INDIVIDUAL
Wordle: Núvol Balanguera 2n C,E
- La Balanguera


- Ítaca

Wordle: Núvol- Al vent 2n C,E
- Al vent


VALORACIÓ:

L'activitat va ser rebuda positivament per l'alumnat, que va respondre de manera activa i participativa en tot moment. També, cal fer un petit incís aclaratori ja que es tracta d'un grup desdoblat, format per 11 alumnes, per tant, el treball es pot realitzar de manera còmoda i controlada.
Des de la perspectiva docent m'agradaria mencionar que ha estat una activitat que ha agradat molt, l'alumnat ha estat motivat des d'un primer moment, els ha resultat divertit, i per tant, els resultats han estat molt positius, ja que, tot i el tipus d'alumnat que s'agrupa en aquest desdoblament, tothom ha realitzat els seus propis núvols. Per tant, he de comentar que amb una sola activiat hem treballat més d'un aspecte del currículum i no sols una de les habilitats lingüístiques, així que es tracta d'una activitat completa, amb uns resultats molt positius.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada